Kostka brukowa a podjazd do garażu

Podjazd do garażu, jak każdy element należący do naszej posesji, powinien stanowić połączenie gracji i estetyki z funkcjonalnością oraz właściwym wykonaniem. Tyczy się to zarówno projektu naszych wnętrz, ogrodu, jak i podjazdu do garażu. Musi on być złożony z właściwie dobranych kamieni, aby z jednej strony schludnie się prezentował, a z drugiej był wygodny do poruszania się po nim. Co warto wiedzieć o projektowaniu podjazdów pod naszym domem?

Piękny podjazd z kostki brukowej

Dom z podjazdemNajbardziej oczywistą kwestią jest to, że musi on pasować estetycznie do reszty chodników i betonowych ścieżek biegnących przez nasz teren oraz do samego domu. Nie powinien więc zbytnio odstawać kolorem czy fakturą od pozostałych elementów posesji. Jest wiele aplikacji oraz programów do aranżacji wnętrz, za pomocą których zaprojektujemy nasz wymarzony dom w każdym najmniejszym detalu. Dotyczy to również części zewnętrznej, a więc chodników i podjazdu. Możemy wówczas wybierać spośród niezliczonych rodzai kostek brukowych, dostępnych w rozmaitych kolorach, wzorach, rozmiarach i kształtach. Bardzo ważne są rozsądne wymiary podjazdu. Nie powinien być on ani za duży, ani za mały. Najbezpieczniejszy uniwersalny rozmiar to minimum 3 metry szerokości na 6 metrów długości. Powierzchnia mniejsza, niż wskazana powyżej może być już problematyczna do poruszania się po niej. Również określone warunki spełniać musi podjazd pod względem grubości kostki. Samochody osobowe mogą bezpiecznie przemieszczać się pod bruku, którego grubość jest nie mniejsza niż 6 centymetrów. Z kolei dla samochodów ciężarowych proponowane są kostki grube na minimum 8 centymetrów.

Podjazd do garażuTen drugi wariant stosuje się w nawierzchniach przeznaczonych dla miejsc użyteczności publicznej, gdzie ruch jest bardziej intensywny, a koska brukowa silniej eksploatowana. W każdej dobrej hurtowni znajdziemy kostki brukowe w wielu wariantach, z których z pewnością dobierzemy taki, który najlepiej będzie pasował do naszej posesji. Kostka brukowa Bruk Bet jest jednym z najlepszych na polskim rynku przykładów połączenia stylu i trwałości materiału. W dodatku ilość kolorów i wzorów, jakie oferuje jest oszałamiająca. Projektując podjazd, musimy również pamiętać o tym, by miał on właściwie wymierzony spadek. Nachylenie wzdłużne powinno wynosić około 4 stopnie, natomiast poprzeczne 1 stopień. Odpowiedni kąt nachylenia zapobiega gromadzeniu się wody na podjeździe. Dzięki spadkowi, będzie ona po prostu spływać. O ile warto dobierać takie materiały, które będą harmonizowały z resztą terenu i dawały satysfakcję właścicielom, o tyle w przypadku kształtu samego podjazdu, powinniśmy postawić na prostotę i funkcjonalność. Kwadratowy lub prostokątny układ jest tańszy, bardziej ekonomiczny i prezentuje się tak samo dobrze, jak chociażby kształt kołowy czy łukowy. Poza tym po czterokątnym terenie łatwiej manewrować pojazdem, zwłaszcza, gdy wokół niego ustawione są donice, murek czy drzewa.

Powyższe wskazówki to podstawowe wytyczne do zbudowania praktycznego, trwałego podjazdu, który będzie służył latami. Warto mieć je na uwadze, jeśli chcemy czerpać maksymalnie dużo komfortu i przyjemności z jego użytkowania. Odpowiedniej jakości i grubości bruk oraz wymiary całego podjazdu to kwestia kluczowa.